43-400 Cieszyn, Plac Wolności 7b +48 33 85 211 32
baner

Goście z Annweiler znów w Koperniku
W ubiegłym tygodniu (08.04 – 15.04. 2018) gościliśmy 21-osobową grupę uczniów oraz ich opiekunów z partnerskiej szkoły Evangelisches Trifels Gymnasium z Annweiler w Niemczech. Nasi goście rozpoczęli tydzień od lekcji języka angielskiego i francuskiego wraz z gospodarzami, po czym zwiedzali nasze miasto. Po powrocie uczestniczyli jeszcze w warsztatach fotograficznych zorganizowanych w szkole.
Kolejne dni były również pełne atrakcji. Podczas całodniowej wycieczki do Krakowa spacerowaliśmy z przewodnikiem po Starym Mieście, a także odwiedziliśmy dzielnicę Podgórze gdzie mieściło się niegdyś Krakowskie Getto. Byliśmy również na Kazimierzu, dawnej dzielnicy żydowskiej. Tam zwiedziliśmy synagogę Remuh, w której do dziś odbywają się nabożeństwa oraz znajdujący się w pobliżu jeden z najstarszych w Europie cmentarzy żydowskich.
Następnego dnia zabraliśmy gości na wycieczkę po najbliższych okolicach. Trasa naszej wycieczki wiodła najpierw przez Ustroń i Wisłę do Wisły Malinki. Niewątpliwą atrakcją był wyjazd wyciągiem na górę Cieńków, skąd pieszo dotarliśmy do Skoczni im. Adama Małysza. Ze skoczni zjechaliśmy również wyciągiem i udaliśmy się do Bielska-Białej. Tam spędziliśmy miło czas spacerując po mieście i podziwiając jego architekturę.
Czwarty dzień rozpoczęliśmy na sportowo – od meczu piłki siatkowej na hali MOSiRu. Później pojechaliśmy do Pszczyny. Tam zwiedzaliśmy zamek i spacerowaliśmy po zamkowym parku. Nazajutrz nasi goście odwiedzili Miejsce Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau.
Ostatni dzień spędzaliśmy wspólnie z naszymi rodzinami. W niedzielę rano nasi koledzy z Niemiec opuścili Cieszyn. Spędziliśmy razem bardzo miło czas i poznaliśmy się bliżej, dlatego pożegnanie nie było łatwe. Nie rozstajemy się jednak na długo, bo już na początku września pojedziemy z rewizytą do Annweiler.
Wymiana międzyszkolna naszej szkoły z Evangelisches Trifels-Gymnasium w Annweiler jest współfinansowana przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży.